ב – 16 לאוגוסט 2012 נכנס לתוקפו חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) המכונה גם "חוק טיבי".
מטרתו העיקרית של החוק היא להסדיר ולקבוע אמות מידה לפיצוי נוסעים אשר חוו כשלים מצד חברת התעופה וסבלו כתוצאה מכך מביטול, עיכוב או איחור בטיסה.
אם סבלת מאיחור או ביטול טיסה, אתה זכאי לקבל פיצוי של עד 3,080 ש"ח – לחץ כאן לבדיקת זכאות ראשונית בחינם, ללא כל התחייבות מצידך – אל תצא פראייר קבל את מה שמגיע לך!
חוק שירותי תעופה (חוק טיבי)
חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) הוא חוק שיזם חבר הכנסת אחמד טיבי ובא להסדיר את הפיצוי וההטבות אשר להם זכאים נוסעים אשר חוו כשלים מצד חברת התעופה.
חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) רלוונטי לכל טיסה שממריאה מישראל או אליה, לרבות טיסות שכר או טיסות לואו קוסט (Low-Cost).
בנוסף לפיצויים וההטבות אותן נפרט בהמשך, חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) מאפשר לתבוע בבית המשפט פיצויים שאינם תלויים בנזק, עד לגובה של 10,350 ₪, במקרים בהם חברת התעופה לא נתנה "ביודעין" לנוסע את ההטבות להן הוא זכאי על פי החוק.
על פי חוק שירותי התעופה (חוק טיבי), כל נוסע זכאי לפיצוי והטבות במצבים הבאים:
- רישום יתר (אובר בוקינג) – במידה וחברת התעופה מסרבת להעלות למטוס נוסע כתוצאה מרישום יתר (אובר בוקינג), הנוסע זכאי להטבות ופיצוי כספי.
- ביטול טיסה – במידה והטיסה נדחתה ב – 8 שעות או בוטלה לחלוטין, הנוסע זכאי להטבות ופיצוי כספי.
- איחור בטיסה / עיכוב בטיסה – במידה והטיסה נדחתה בשעתיים עד 8 שעות, הנוסע זכאי להטבות על פי החוק הישראלי.
- הקדמת מועד הטיסה – במידה והטיסה הוקדמה ב – 5 שעות לפחות, הנוסע זכאי לפיצוי כספי.
- שינוי בתנאי כרטיס הטיסה – במידה וחל שינוי מהותי בתנאי כרטיס הטיסה (לדוגמא, מעבר ממחלקה ראשונה למחלקת עסקים), הנוסע זכאי להחזר של 60%-100% מעלות כרטיס הטיסה.
מהם ההטבות והפיצויים אשר ניתנים במסגרת חוק שירותי תעופה (חוק טיבי)?
על פי חוק שירותי התעופה (חוק טיבי), תמהיל הפיצויים וההטבות משתנה בהתאם לנסיבות האירוע.
באופן כללי, עבור איחורים ועיכובים בטיסה, הנוסע זכאי להטבות שונות ועבור מצבי קיצון של רישום יתר או ביטול הטיסה, הנוסע זכאי להטבות ופיצוי כספי בהתאם לחוק.
המחוקק קבע מספר הטבות ופיצויים אשר להם זכאי נוסע שחווה כשל מצב חברת התעופה:
- שירותי סיוע לנוסע (הטבות) – מבחינת הטבות לנוסע, לאחר שעתיים חברת התעופה מחויבת לספק לנוסע מזון, משקאות ושירותי תקשורת. עבור זמני המתנה ארוכים יותר, חברת התעופה נדרשת לספק לנוסעים שירותי הסעה ולינה במלון.
- ביטול עסקה – במקרים בהם הטיסה בוטלה, הנוסע יכול לבטל את העסקה ולקבל את מלוא הסכום ששולם על כרטיס הטיסה לרבות מיסים, אגרות, היטלים ותשלומי חובה.
- מתן כרטיס טיסה חלופי – במקרים בהם הטיסה בוטלה הנוסע זכאי לקבל כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי של 50% מסכום הפיצוי הכספי שהנוסע זכאי לו על פי החוק.
- פיצוי כספי – במקרים בהם הטיסה התעכבה ביותר מ -8 שעות או בוטלה כתוצאה מרישום יתר או כל סיבה מזכה אחרת, הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי של עד 3,080 ₪.
כמו כן, במידה וחברת התעופה הסתירה, הפרה או לא עמדה בחוק שירותי התעופה ( לדוגמא, לא סיפקה הטבות או פיצוי במקרה של העברת מחלקה), ניתן לתבוע את חברת התעופה על 10,270 ₪, ללא הוכחת נזק כלשהו.
לסיכום, חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) בא להסדיר את מערכת היחסים בין מקבל ונותן השירות בתחום התעופה. חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) קובע בצורה מפורטת מהן הזכויות והחובות של חברת התעופה והנוסעים ובצורה זו גוזר את ההטבות והפיצויים הדרושים במהלך כל הפרה.
אם סבלת מעיכוב או ביטול טיסתך, אתה זכאי לפיצוי של עד 3,080 ₪ – ב – Flight Refund אנו עובדים מול יותר מ -300 חברות תעופה שונות על מנת להשיג עבורך את הפיצוי המקסימלי.
השירות שלנו מבוסס על הצלחה בלבד – אם לא נצליח להשיג את הפיצוי, לא תשלם שקל אחד. לבדיקת זכאות ראשונית בחינם, ללא כל התחייבות מצידך – אל תצא פראייר קבל את מה שמגיע לך!