בשנים האחרונות יש גידול של 7% באיחורים של חברות התעופה ברחבי העולם, אך למרות הגידול החד בשיבושי התנועה, רק 7% מהנוסעים תובעים פיצוי כספי מתאים.
אם התייבשתם במשך שעות על גבי שעות בנמל התעופה, אתם זכאים לדרוש מחברת התעופה הטבות ופיצויים כספיים בגין כל עיכוב או איחור בטיסה.
אם לא תדרשו בצורה אקטיבית את הפיצוי הכספי, חברת התעופה לא תתנדב להעניק לכם אותו ביוזמתה. במידה וסבלתם מעיכובים של יותר מ – 5 שעות בטיסה, ניתן לבצע בדיקת זכאות ראשונית בחינם, ללא כל התחייבות – אל תצאו פראיירים קבלו את הפיצוי הכספי שמגיע לכם!
עיכובים ואיחורים בטיסות פנימיות ובינלאומיות
בשנים האחרונות, תנועת המטוסים העולמית נמצאת במגמת עליה כתוצאה מגידול טבעי של האוכלוסייה, כניסה של שחקניות חדשות, תופעת הלואו קוסט (Low-Cost) והוזלת המחירים בענף.
גידול מואץ של ענף התעופה הוביל לגידול של 7% באיחורים של חברות התעופה ופגיעה בנוסעים אשר נאלצים "לשלם את המחיר".
לפי הערכות של מומחים בתחום התעופה, למרות הגידול המשמעותי בעיכובים והאיחורים של חברות התעופה, רוב הנוסעים לא תובעים פיצוי כספי כתוצאה מחוסר ידע או מכיוון שאין להם כוח להתמודד עם חברת התעופה.
פיצוי בגין איחור או עיכוב בטיסה
על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי, הפיצוי בגין איחור או עיכוב בטיסה תלוי בזמן:
- עיכוב בטיסה של שעתיים ומעלה – הנוסע זכאי לקבל מחברת התעופה מזון, משקאות ושירותי תקשורת.
- עיכוב בטיסה של 5 עד 8 שעות – הנוסע זכאי להשבת התמורה או לכרטיס טיסה חלופי. במידה והטיסה היא ביום שלמחרת, הנוסע יהיה זכאי לשירותי לינה והסעה למלון.
- עיכוב בטיסה של 8 שעות ויותר – טיסה שהמריאה בעיכוב של 8 שעות או יותר מכך נחשבת על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי לטיסה שבוטלה. בנוסף להטבות הנ"ל, הנוסע זכאי גם לפיצוי כספי בהתאם למרחק הטיסה.
מרחק הטיסה | הפיצוי הכספי שניתן לקבל מחברת התעופה |
---|---|
עבור טיסות של עד 2,000 ק"מ | 1,280 ש"ח |
עבור טיסות של 2,000 ק"מ עד 4,500 ק"מ | 2,050 ש"ח |
עבור טיסות מעל 4,500 ק"מ | 3,080 ש"ח |
על פי החוק האירופאי במסגרת תקנה Flight Compensation Regulation 261/2004, כל טיסה שהתעכבה או התאחרה ב – 3 שעות ויותר מובילה לפיצוי כספי של הנוסע. גובה הפיצוי הכספי תלוי במרחק הנסיעה, מקור הטיסה, מקור חברת התעופה ומשך העיכוב:
מרחק הטיסה | איחור של עד 3 שעות | איחור של 3-4 שעות | איחור של יותר מ - 4 שעות | טיסה שבוטלה לחלוטין |
---|---|---|---|---|
עבור טיסות של עד 1,500 ק"מ | לא זכאי לפיצוי | €250 | €250 | €250 |
טיסות אירופאיות פנימיות של מעל 1,500 ק"מ | לא זכאי לפיצוי | €400 | €400 | €400 |
טיסות בינלאומיות של מעל 1,500 ק"מ עד 3,500 ק"מ | לא זכאי לפיצוי | €400 | €400 | €400 |
טיסות בינלאומיות של מעל 3,500 ק"מ | לא זכאי לפיצוי | €300 | €600 | €600 |
חובות יידוע וגילוי מצד חברת התעופה
על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי, חלה חובה מצד חברת התעופה ליידע ולגלות לנוסעים את זכויותיהם.
נקודת המוצא של המחוקק היא שהנוסע הפשוט שמגיע לנמל התעופה אינו בקיא בזכויותיו ולכן לא יכול לדרוש את הפיצוי שמגיע לו כחוק. חברות תעופה אשר נוקטות בפעילות הסתרה "ביודעין" חשופות לתביעה של 10,270 ₪, ללא הוכחת נזק. מטרתם המחוקק היא לעודד נוסעים שנפגעו מחברות תעופה אלה לפנות לבית המשפט ולמצות את זכויותיהם כחוק.
לסיכום, במידה וסבלתם מעיכובים או איחורים בטיסה, מגיע לכם הטבות ואף במקרים מסוימים פיצוי כספי גבוה.
אם אין לכם כוח להתמודד עם חברת התעופה, הגישו את התביעה עם Flight Refund וקבלו צוות מקצועי, מהיר ומיומן שעומד לרשותכם. עלמת השירות של Flight Refund מבוססת הצלחה ומשולמת מתוך הפיצוי שיתקבל מחברת התעופה.
לבדיקת זכאות ראשונית בחינם, ללא כל התחייבות מצידך – אל תצא פראייר קבל את מה שמגיע לך!