Flight Refund
  • עמוד הבית
  • חוק שירותי תעופה (חוק טיבי)
    • פיצוי בגין ביטול טיסה
    • פיצוי בגין איחור בטיסה
    • פיצוי בגין אובר בוקינג בטיסה
  • שאלות נפוצות
  • בלוג
  • לבדיקת זכאות ראשונית בחינם
  • עמוד הבית
  • חוק שירותי תעופה (חוק טיבי)
    • פיצוי בגין ביטול טיסה
    • פיצוי בגין איחור בטיסה
    • פיצוי בגין אובר בוקינג בטיסה
  • שאלות נפוצות
  • בלוג
  • לבדיקת זכאות ראשונית בחינם

מה עושים במקרה של פשיטת רגל של חברת תעופה?

25 באפריל 2018 סגור לתגובות על מה עושים במקרה של פשיטת רגל של חברת תעופה? Flight Refund

בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות מגיעות להליכי פירוק ופשיטת רגל כתוצאה מהתחרות העזה בשוק התעופה, כניסת של חברות הלואו קוסט, עליות המחירים ושינוי בהעדפות והתנהגות הלקוחות.

כתוצאה מכך, אנו שומעים סיפורי בלהות על ישראלים וזרים כאחד אשר תקועים בנמל התעופה או נמצאים במצב של חוסר וודאות בנוגע לטיסה העתידית שלהם.

פשיטת רגל של חברת תעופה

לפי עופר פרץ, עורך דין פשיטת רגל אשר מתמחה בדיני חדלות פירעון, כאשר חברת התעופה לא יכול לעמוד בהתחייבויות שלה היא יכולה לפתוח בהליכי פירוק מרצון או לאחר התערבות חיצונית בכפייה של בית המשפט.

הליך פירוק חברה הוא הליך מורכב בו נכסי החברה מחולקים בין הנושים השונים (הספקים, הלקוחות וכדומה).

האם נוסעים יכולים לדרוש פיצוי בגין פשיטת רגל של חברת תעופה?

רוב הצרכנים בחו"ל מוגנים באמצעות חקיקה ורגולציה מתאימה אשר מחייבת את חברת התעופה להחזיר להם את עלות הטיסה או לדאוג להם לפתרון חלופי.

לצורך הדוגמא, בתי המחוקקים באיחוד האירופאי מחייבים את חברת התעופה להציע טיסה חלופית או החזר כספי מלא ללקוח – חברת תעופה אשר מפרה את החוק, חושפת את עצמה לסנקציות משמעותיות. בנוסף, החקיקה במדינות האיחוד האירופאי מתייחסת למארגן או סוכן הנסיעות כאל צד בחוזה אשר חייב לבטח את עצמו מפני מקרים מסוג זה.

מבחינת לקוח הקצה הישראלי, "פשיטת רגל" של חברת תעופה היא סיטואציה אשר מובילה לחוסר וודאות בנוגע לתנאי ואפשרות הטיסה. חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) אינו מתייחס לנושא זה וכתוצאה מכך סוכנויות וחברות רבות מסירות מעצמן את האחריות לעניין.

נוסעים אשר נפגעו כלכלית כתוצאה מפשיטת רגל של חברת תעופה יכולים לתבוע את המארגן או סוכן הנסיעות בבית המשפט בגין "כשל תמורה" אך סיכויי ההצלחה הם נמוכים יחסית ותלויים בנסיבות האירוע.

רגולציה וחקיקה בישראל

נכון להיום, אין כל חקיקה אשר מחייבת את חברת התעופה, המארגן או סוכן הנסיעות להציע טיסה חלופית או החזר כספי מלא ללקוח שנפגע כתוצאה מפשיטת רגל של חברת התעופה.

בשנים האחרונות, מתגברים הקולות להקמת קרן פיצויים ממשלתית אשר תעניק הגנה מלאה לכספי הנוסעים הישראליים – אך עדיין בישראל כמו בישראל הדברים זזים לאט.

לסיכום, לצערנו עבור הנוסעים הישראליים אין פתרון או מנגנון פיצוי מוסדר במקרים בהם חברת התעופה נכנסת להליכי פירוק. הצרכן הישראלי, יכול לפנות למארגן או סוכן הנסיעות אך הוא נתון לחסדיו ואין חוק אשר מחייב אותו.

המאמר נכתב בשיתוף עם עו"ד עופר פרץ אשר מתמחה בייצוג משפטי של חברות ואנשים פרטיים בהליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל של אדם פרטי, פירוק חברות וכדומה).

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
  • הדפסה
  • אימייל
« הקודם
הבא »
מהו הלקוחות שלנו אומרים עלינו?
  • בזכות הפיצוי של Flight Refund טסתי עם כל המשפחה בחינם, קיבלנו אלפי שקלים בלי לעשות כמעט כלום.

    אייל, תל אביב
  • מעולה, כל כך פשוט וקל - תודה רבה על הפיצוי שהשגתם לי.

    נאטשה, רמת גן
  • הגשתי בקשה דרך Flight Refund והכסף היה אצלי בחשבון בתוך פחות מחודש.
    לכל מי שנפגע מחברת תעופה כלשהי, Flight Refund היא הכתובת.

    עידן, חיפה

 

יצירת קשר בקליק

לבדיקת זכאות וגובה הפיצוי הכספי שניתן לקבל מחברת התעופה, לחצו כאן עכשיו!

הבדיקה מבוצעת בחינם, ללא כל התחייבות, כך שאין לכם מה להפסיד 🙂 

 

© כל הזכויות שמורות – Flight Refund – מימוש זכויות מול חברות התעופה.

קידום על ידי Signup קידום אתרים
תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

גלילה לראש העמוד
loading ביטול
ההודעה לא נשלחה - יש לבדוק את כתובת האימייל שוב!
בדיקת אימייל נכשלה, יש לנסות שוב
מצטערים, האתר שלך אינו מאפשר שיתוף תוכן באמצעות האימייל
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס