על פי חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב-2012 כל איחור, עיכוב או ביטול של טיסה מזכה את הנוסע בפיצוי של עד 3,080 ₪.
במידה ונפגעת מרשלנות של חברת התעופה, באפשרותך לתבוע את חברת התעופה על הנזק שנגרם לך בצורה עצמאית, על ידי פנייה למשרד עורכי דין או על ידי שימוש באתרים ייעודיים אשר מתמחים בנושא כמו Flight Refund.
איך לתבוע פיצויים מחברת התעופה?
בשנים האחרונות, בעקבות מדיניות השמים הפתוחים והעומס על תשתיות התעופה בישראל ובעולם, ישנו גידול של 7% בכמות האיחורים והביטולים של חברות התעופה.
בכל אירוע של איחור, ביטול או אובר בוקינג בטיסה, שמורה לך האפשרות לקבל פיצוי של עד 3,080 ₪ לנוסע כאשר את הפיצוי ניתן לדרוש בכל אחת מהדרכים הבאות:
- פנייה עצמאית לחברת התעופה – פנייה עצמאית לחברת התעופה תחסוך לך את עליות הטיפול בתביעה. פעמים רבות, פנייה עצמאית לחברת התעופה זוכה למעלה חלקי או להתעלמות מוחלטת מצד פקידי החברה אשר מנצלים את חוסר הידע המקצועי של הצרכן הסופי.
- משרד עורכי דין – כל משרד עורכי דין אשר מתמחה בדיני נזיקין יוכל לספק לך שירותים משפטיים בנושא. לרוב, מכיוון שסכום הפיצוי לאדם הוא יחסית נמוך ועומד על עד 3,080 ₪, לא מעט משרדי נזיקין מעדיפים לא לטפל בתיקים אלה וממליצים ללקוחות לפנות בצורה עצמאית לחברת התעופה מכיוון שהגשת התביעה על ידי עורך דין מוסמך לא כלכלית מבחינת עלות שכר הטרחה מול הפיצוי שיתקבל אצל הלקוח.
- Flight Refund – אתרים ייעודיים כדוגמת Flight Refund מאפשרים להגיש את התביעה בצורה מקוונת דרך האינטרנט ובכך לחסוך את עלויות הטיפול היקרות מול משרד עורכי דין. ב – Flight Refund מתקבל טיפול משפטי מקומי ביותר מ – 120 מדינות בעולם כאשר ההתנהלות מול הלקוח היא באמצעות אתר האינטרנט והפיצוי שמתקבל מועבר בצורה ישירה לחשבון הבנק של הלקוח.
לסיכום, בהחלט ניתן לתבוע את חברת התעופה בצורה עצמאית – אך כמובן, שהדבר דורש הרבה מאוד התעסקות, בירוקרטיה וזמן. בסופו של דבר, השיטה הטובה, המהירה והיעילה ביותר לתבוע פיצויים במסגרת חוק שירותי התעופה הישראלי או האירופאי היא באמצעות אתרים ייעודיים אשר מתמחים בנושא כמו Flight Refund.