פסק דין שניתן בבית המשפט לתביעות קטנות באשדוד קבע כי אל על ואפליקציית הטיסות של חוליו (Hulyo) שדרכה הוזמנה הטיסה שהתעכבה תפצע את הנוסע ב – 3,000 ₪ למרות שהעיכוב בטיסה היה "רק" 5 שעות ולא 8 שעות כפי שמתבקש בחוק שירותי התעופה הישראלי.
אם הטיסה שלך עוכבה, אוחרה או בוטלה מכל סיבה שהיא, יתכן שמגיע לך פיצוי כספי של עד 3,080 ₪.
זמן שווה כסף
נוסע שטס מבנגקוק לתל אביב יקבל פיצוי של 3,000 ₪ בעקבות איחור של 5 שעות ו – 20 דקות. התביעה שהוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות באשדוד לא דרשה פיצוי בגין עיכוב בטיסה לפי חוק שירותי התעופה אלא על עוגמת הנפש, ההמתנה והזלזול שהנוסע חווה מצד חוליו (Hulyo) וחברת התעופה אל על.
הנוסע שהגיע לשדה התעופה של בנגקוק, 3 שעות לפני מועד הטיסה כפי שמתבקש על ידי חברות התעופה הישראליות והבינלאומיות, גילה להפתעתו כי הטיסה מתעכבת וכי היא צפויה לצאת בעוד 5 שעות ו – 20 דקות. בנוסף לעיכוב בטיסה לתל אביב, הנוסע טען כי לאחר שעלה למטוס אל על, לא קיבל ארוחה חמה מצוות האוויר בטיסה בטענה כי המנות אזלו – כך שהוא היה צריך להישאר רעב לאורך כל הטיסה שערכה 11 וחצי שעות.
מנגד, חברת אל על לא הכחישה בבית המשפט כי היה עיכוב בטיסה, אך היא טענה כי הודיעה על כך לכל הנוסעים. חוליו (Hulyo) אשר מכרה את כרטיס הטיסה, טענה כי הוא כורטס על ידי אשת טורס, אשר קיבלה את ההודעה על העיכוב הצפוי ולא העבירה אותו הלאה ללקוח הקצה.
בסופו של דבר, טענת התובע התקבלה בבית המשפט לתביעות קטנות באשדוד על ידי השופט משה הולצמן ונקבע כי החברות הנ"ל זלזלו בזמנו היקר של הנוסע מכיוון שהן לא טרחו לעדכן אותו בשינוי מועד הטיסה כך שהנוסע נאלץ להמתין יותר מ – 8 שעות בשדה התעופה של בנגקוק. לפי פסק הדין, חברת חוליו (Hulyo) תפצע את הנוסע ב – 1,500 שקל על עוגמת-הנפש שנגרמה לו וחברת אל על תפצע את הנוסע ב – 1,500 שקל על הארוחה שלא קיבל בטיסה שארכה שעות רבות.
Flight Refund עוסקת במימוש זכויות נוסעים מול יותר מ – 300 חברות תעופה בישראל ובעולם. לחצו כאן לבדיקת זכאות ראשונית בחינם, ללא כל התחייבות – השירות של Flight Refund מבוסס הצלחה, כך שאם לא קיבלת פיצוי כספי, לא נגבה ממך שקל אחד 🙂